Het is zelfs al zo ver dat het opgenomen is in het nieuwe handboek voor diagnostiek omtrent psychische aandoeningen. Om in de gevarenzone te komen moet het gebruik van internet dan wel excessieve vormen aannemen, maar ik vrees dat je toch snel aan de uren zit die als maximaal beschouwd worden. Nu is het natuurlijk pas een aandoening als je er zelf last van krijgt of je omgeving. Maar toch……veel ouders, grootouders en anderen boven een bepaalde leeftijd vinden het gedrag van jongeren op hun telefoon of labtop erg verslaafd aanzien.
Hoe zit dat dan met onze ‘kenners’ van morgenavond! Om een beetje bij te blijven op dit terrein moet je toch de nodige uren doorbrengen op de diverse podia. Nu is daar natuurlijk ook al een specialisatie waar te nemen en gaat het aandachtsveld al snel naar een specifiek platform zo ook bij onze sprekers.
Robbert van der Vleuten spreker over zakelijk gebruik Facebook.
Robbert heeft een achtergrond in de marketing (HBO en Universitair) en combineert de ’traditionele’ marketingwetten met de nieuwe wetten van Web 2.5. Robbert is eigenaar en social media strateeg bij Zippycraft Social Media. Zippycraft Social Media (gevestigd in Nederweert) is een jong social media bureau dat bedrijven en organisaties helpt met het strategische inzetten en implementeren van social media. Robbert brengt hier de marketing- en social media theorie in de praktijk door bedrijven te helpen met hun commerciële social media uitdagingen op het gebied van Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, Pinterest en Blog-platformen. Daarnaast is Robbert, natuurlijk, bovenmatig gepassioneerd door de wonderlijke, en constant veranderende, wereld van social media en hij volgt de laatste ontwikkelingen in de wereld van social media dan ook op de voet. Zijn devies: “in de wereld van social media bestaan geen ‘gurus’; iedereen is student en zoals op iedere school weet de ene student meer dan de andere… daarom moeten we elkaar helpen en van elkaar leren!”. Robbert deelt zijn eigen kennis via zijn blog en middels workshops en lezingen. ” Social media is geen hype en zeer zeker een ‘blijvertje’. ‘Social’ is namelijk al duizenden jaren oud; eigenlijk zo oud als de mens. De nieuwe technologien bieden ons alleen de mogelijkheid om dit proces, niet-plaatsgebonden, veel sneller en effectiever plaats te laten vinden. Dit zorgt soms voor problemen maar biedt ook gigantisch grote (commerciële) kansen voor zowel grote bedrijven als kleinere, lokale, bedrijven!”.
Arvid Bux onze specialist en spreker betreffende Google+is in het buitenland geweest, waardoor hij natuurlijk door het oerwoud het bos niet meer heeft kunnen vinden. Ik bedoel hiermee de enorme hoeveelheid vragen die hij absoluut zal hebben liggen na een tijdje afwezigheid. Voor meer achtergrond over hem verwijs ik dan ook graag naar zijn profiel op Google+ https://plus.google.com/+ArvidBux#+ArvidBux/about. Weet U meteen waar U hem aan kunt spreken.
Morgen kunnen ze wellicht beide ook een antwoord geven op de vraag omtrent internetgebruik. Wanneer is veel, te veel! Ondertussen wens ik U nog een fijne avond toe en zie U wellicht in levende lijve morgenavond in Hotel Golden Tulip.
Anki Raemaekers